Ciasto z majonezem


 

 

IMG_0098

Parę dni temu przeglądając internet, natrafiłam na przepis, który wprawił mnie w osłupienie. No tak, albo cofnęłam się w rozwoju, albo mam tak cholerne braki. Połączenie takich składników jak kawa i majonez do ciasta… nie to nie możliwe. Kaśka musisz to zrobić , jeżeli ci nie wyjdzie to trudno. Zajrzałam do szafki. Brak jednego składnika nie zniechęcił mnie. Potrzebowałam majonezu. Nie zastanawiając się długo wsiadłam na rower i popędziłam do najbliższego sklepu. Po pół godzinie zabrałam się do roboty.

Składniki:

▶ 1,5 szklanki mąki,

▶ szklanka cukru (w przepisie podane były 3 łyżki, ja tam wolę słodsze),

▶  2 jajka,

▶ 3 łyżki rozpuszczalnej kawy,

▶ 2 łyżki kakao,

▶ 2 – 3 łyżki majonezu ,

▶ masło do formy, cukier waniliowy,

▶ 1/4 łyżki sody (ja dałam cały proszek do pieczenia)

Przygotowanie:

W misce mieszamy  jajka z majonezem. Dodajemy kawę i dokładnie mieszamy, by kawa się rozpuściła. Dodajemy cukier i kakao,ponownie mieszamy. Następnie dodajemy połowę mąki. Mieszamy a następnie dodajemy drugą połowę i znowu mieszamy. Na końcu dodajemy proszek do pieczenia i cukier waniliowy. Wymieszać. Ciasto musi być dość gęste. U mnie wyszło, za gęste. Pod ręką nie miałam nic czym mogłabym rozcieńczyć ciasto. Pierwsze co mi wpadło do ręki to waniliowy serek. Nie zastanawiając się długo wrąbałam 3 łyżki do ciasta. wymieszałam. No i gotowe.Teraz smarujemy formę masłem, wkładamy do nagrzanego piekarnika- 180°C, na ok. 30 – 40 min.ciasto wyjmujemy i kroimy jeszcze gorące.Wierzch ciasta polałam rozpuszczoną czekoladą z orzechami.

Efekt zaskakujący. Ciasto jest naprawdę smaczne. Podałam go z resztą serka waniliowego. Myślę, że z dżemem, lub bitą śmietaną z cukrem będzie smakował tak samo dobrze.

Skomentuj

