⚕ W jaki sposób przedłużyć młodość i życie


Już od niepamiętnych czasów ludzie próbowali znaleźć cudowne lekarstwo,które pomaga zachować wieczną młodość.W starożytnym Rzymie wierzono,że źródłem długowieczności jest krew zwłaszcza ludzi młodych. Dlatego po zakończeniu walk gladiatorów, starzy ludzie biegli na arenę i obmywali się krwią rannych i zabitych.

W XII w. aptekarze używali jako leku na starość proszku skradzionego z mumii,któremu zostały przypisane magiczne właściwości.

Chociaż do tej pory nie znaleziono eliksiru młodości, to dzisiejsza nauka osiągnęła już znaczące wyniki w tym kierunku.

Wieczna młodość

1. Nie przejadaj się

Wiecie że, ludzie, którzy należą do grupy ludzi długo żyjących jedzą bardzo mało. W obecnych czasach mamy tendencję do spożywania większej ilości pokarmów niż nas organizm potrzebuje.Jest to wynikiem ewolucji, w okresie której była zwiększona aktywność fizyczna oraz chroniczny brak pożywienia.

Doświadczenia wykazały, że u naczelnych, u których ograniczono spożywanie pokarmów oraz podawano go w ściśle określonym czasie poprawił się metabolizm. Ale nie tylko.Poprawiła się praca mięśni oraz praca mózgu. Zmniejszył się poziom zachorowań (cukrzyca, nowotwory, choroby naczyniowo-sercowe) oraz zanotowano spadek umieralności.

2 Przestrzegaj diety.

Już dużo wcześniej zauważono, że zarówno nadmiar soli i cukru jest szkodliwy dla naszego organizmu. Sól podwyższa ciśnienie krwi a to prowadzi do udaru. Cukier natomiast pogarsza pracę mózgu i serca. Prowadzi do cukrzycy i otyłości.Ostatnie badania wykazały, że stosując dietę śródziemnomorską, możemy spowolnić procesy starzenia naszego organizmu.Co wchodzi w skład tej diety. Przede wszystkim warzywa,fasola,groch,owoce, oliwa z oliwek, ryby, drób i orzechy. Jest to niskotłuszczowe jedzenie bogate w błonnik, potas oraz w takie witaminy jak C i K.

Kolejnym ważnym składnikiem diety śródziemnomorskiej jest wino.

Zawiera ono całą gamę składników odżywczych (katechinę,resweratrol,kwercetynę), które poprawiają pracę układu naczyniowo-sercowego.

Wg. danych dieta śródziemnomorska znacznie spowalnia nie tylko procesy starzenia, ale także zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia cukrzycy o 16%,raka o 7% i choroby wieńcowej aż o 26%.

3. Zajmij się sportem.

Ćwiczenia fizyczne to kluczowy element zdrowego stylu życia. Prawdopodobnie regularne ćwiczenia pomogą pokonać każdą chorobę od raka po otyłość.Aktywność pomogła już wielu ludziom, również i zdrowym zmniejszając prawdopodobieństwo  wystąpienia Alzheimera o 50% oraz zmniejszenie lęków o 48%. Przy stanach depresyjnych i lękowych lekarze zalecają bieganie lub chodzenie. Bez względu na to ile przejdziesz kilometrów,wynik pozytywnie wpłynie na nasze ciało.

4. Jedz owoce.

Analiza historii chorób  setek tysięcy ludzi pokazała jak ważne są w diecie  owoce i warzywa. Ci, którzy jedzą pięć porcji  warzyw i owoców dziennie żyją dłużej i cieszą się dobrym zdrowiem. Mają one wiele zalet, ale najważniejsze w nich są przeciwutleniacze,które walczą w organizmie z aktywnymi, uszkadzającymi komórki formami tlenu. Wg. ekspertów należy zjadać 5 razy po garści różnych owoców i warzyw.

5. Mniej stresu.

W stanie stresu ludzki układ odpornościowy ulega uszkodzeniu, a to prowadzi do różnych chorób tj.otyłość, choroby serca,cukrzyca,depresja,rak czy astma.Innymi „ubocznymi efektami” są sińce pod oczami,zmarszczki,siwe włosy oraz chroniczne zmęczenie.

Aby żyć pełnią życia należy nauczyć się radzić sobie ze stresem i lękami.Podstawą pokonania stresu jest dostarczenie organizmowi witamin, odpowiednich ćwiczeń oraz snu.

6.Rzuć palenie.

Nie będę powtarzać czym grozi palenie papierosów, bo każdy o tym wie.Jeżeli potrzebujesz przyczyny, to pomyśl, że każdy miesiąc bez papierosów, dodaje kilka dni do twojego życia.

7. Użyj gadżetu.

Nowoczesne gadżety są doskonałymi pomocnikami w utrzymaniu zdrowego stylu życia. W ten sposób można szybko zebrać informacje o funkcjonowaniu naszego organizmu. Za pomocą zamontowanych czujników otrzymuje się dane, które niezbędne są przy wizycie u lekarza. Ponadto z ich pomocą można odczytać dane dotyczące aktywności fizycznej. np ilość kroków, ilość spalonych kalorii lub jakość snu.

8. Weź aspirynę.

Już dawno stwierdzono zalety aspiryny. Małe dawki pomagają spowolnić procesy starzenia. Rozrzedza również krew oraz zmniejsza ryzyko wystąpienia zawału i udaru. Zmniejsza również  częstotliwość występowania nowotworów – przełyku,żołądka, jelita grubego i prostaty.

 

Reklamy

2 komentarze do “⚕ W jaki sposób przedłużyć młodość i życie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s